A balliberális média ismét gőzerőre kapcsolva próbálja meg elhitetni, hogy a névtelen bankkártyák a migránsok kezében a „Habonyhoz köthető” Nova24.hu horvát hírportál fantazmagóriája csupán. Szerintük azt még senki sem bizonyította hitelt érdemlően, hogy Soros valóban migránshordákat szervez, ellenben a CEU kipaterolása veszélyes precedensül szolgálhat Európában.

Nézzük, miről is van szó.

Nem árt tudni, a 24.hu és hasonlóan független-objektív lapok által hivatkozott Libération kérdés-felelek rovatában megjelentekről – amelyben arra a kérdésre adnak választ, hogy vajon igaz-e, hogy az UNHCR, Soros és az EU hitelkártyát osztanak a bevándorlóknak, hogy európai útjukat finanszírozzák –, hogy annyira hiteles, mint mondjuk egy Amnesty-jelentés a menekültekkel szembeni embertelen bánásmódról a magyar tranzitzónában. A Libération arról ír ugyanis, hogy a CheckNews pontról pontra cáfolta a hírt. Itt megjegyezném, hogy arra a CheckNews-ra hivatkoznak, amelyik ugyanannak a tulajdonosnak a birtokában van, mint maga a Libération.

Nos, az általuk írt nagy tényfeltárás a következő: a bankkártyás fotó egy UNHCR tanulmányról származik. A GREECE CASH ALLIANCE bizonyos feltételek mellett lehetővé teszi a hitelkártyák megszerzését, tehát különböző feltételek mellett, kizárólag Görögországban használhatják azokat. Soros György pedig úgy került a történetbe, hogy 2017-ben aláírt egy 500 millió eurós megállapodást a MasterCarddal a bevándorlók segítésére. Hozzáteszik: a magyar származású milliárdos rendszeres célpontja szélsőjobboldali pletykáknak. Majd levonják a konzekvenciát: bonyolult Soros György közvetlen bekapcsolása az eseményekbe, annak ellenére, hogy a vállalat és a milliárdos számos jótékonysági akcióban vesznek részt a menekültek megsegítése érdekében.

hivatkozott oldal fő részvényese az impresszum szerint az SFR Press, kiadója és szerkesztője pedig Laurent Joffrin. Míg az SFR Press oldala már nem is létezik (404 error), addig az említett „objektív” úr nevéhez olyan nagysikerű szerzemények fűződnek, mint pl. A veszélyeztetett baloldal címmel megjelent könyve, de a többi írása is hasonló szellemi magasságokba repít.

A Libération lapcsoport tagja egyébként a Le Monde is, és ehhez a lapcsoporthoz tartozó nagyszerű sajtótermék volt az, amely a napokban Orbán Viktorról közölt karikatúrát baseballütővel a kezében. A lapcsoport Patrik Dahi tulajdona, akit a harmadik leggazdagabb francia milliárdosként tartanak számon. Övé az SFR-Numericable, L’Express, Libération, BFM-TV, BFM-Business és RMC. Ez az ember pedig Macron fő támogatója. Dahi egyébként ez – a már nem létező, de ügyesen előhozott – webarchívumos cikk szerint úgy véli, hogy Orbán Viktor megszállottja Sorosnak. (Ez 2017-ben jelent meg)

A Bloomberg viszont fel is tárja, hogy Dahi és Soros pénzügyi kapcsolatban áll.

A nagy objektív portál annyira független Sorostól, mint a Helsinki Bizottság vagy az ENSZ. Nem csoda tehát, hogy a Libération mosdatja Sorost.

No, akkor lássuk a tényeket, amik, bizony, makacs dolgok.

Tény: a MasterCard 2016 óta nyíltan támogatja a migrációt. Nagyjából ekkortájt szerzett – jelentős részvényesként – befolyást Soros a Visa-ban, és tuningolta meg a MasterCarddal a migrációt. Ne felejtsük el azt, hogy George Soros pénzügyi spekuláns, nem véletlenül vásárolta be magát a Google-be, Netflixbe, a Facebookba – és szállt ki az ominózus nagy botrány előtt – és a Visa-ba is.

Érdekes, hogy a francia liberális sajtó védekezését egyébként már megelőzte a The New York Times, amely felhívta arra a figyelmet, hogy a Hondurasból származó migránskaraván annyira szervezett, hogy már akkor pert indítottak Donald Trump ellen, amikor még nem is léptek be az Egyesült Államokba. A liberális lap hosszú fejtegetésbe kezdett, szerintük Sorost vádolni a migráció szervezésével, vagy az amerikai politika befolyásolásával csupán összeesküvés-elmélet.

A Daily Caller amerikai konzervatív portál erre felidézte: Soros 2016-ban maga dicsekedett el azzal, hogy félmilliárd dollárt különített el a migráció támogatására. Ráadásul – a kiszivárgott információk szerint – a milliárdos tőzsdespekuláns hálózata 2014-ben olyan tervekkel állt elő, amelyek azt célozták, hogy 2018-ra tízmillió fővel nagyobb legyen az amerikai választók száma, amivel azt a tábort kívánták növelni, melynek körében Soros kedvenc liberális demokrata jelöltjei a legnépszerűbbek.

Érdemes megjegyezni, hogy a „független-objektív” The New York Timesba Soros ebben az évben legalább három millió dollárt pumpált „adományként”. A lap nyilván nem ezt akarja meghálálni a nagy szerecsenmosdatással.