Szél Bernadett szerette volna megtudni, kit idéztek az M1 Híradójának egyik anyagában, de csalódnia kellett.

Levélben kereste meg a Duna Médiaszolgáltatót Szél Bernadett azért, hogy megtudja, ki volt az a névtelen szakértő, aki még december elején nyilatkozott a túlóratörvényről az M1 Híradójában – írja az Index. A híradós anyag ide vonatkozó része pontosan így hangzott:

Szakértők szerint a módosítás életbe lépése után sem kötelezhetnének senkit túlórára az írásos beleegyezése nélkül. Az a feltételezése is alaptalan a szakszervezeteknek, hogy a túlórák után járó pénzt csak évekkel később kapnák meg, ugyanis ezt továbbra is minden hónapban ki kellene fizetni.

Az Index szerint Szél a médiatörvény egyik bekezdése alapján tette fel kérdését, amely szerint „A műsorszámban közzétett hírekhez fűzött véleményt, értékelő magyarázatot e minőségének megjelölésével és szerzőjének megnevezésével, a hírektől megkülönböztetve kell közzétenni”. A Duna Média kilenc nappal később válaszolt a képviselőnek, de azt írták, az EU általános adatvédelmi rendeletben biztosított joga alapján „a hivatkozott szakértő személyes adatainak kezelése ellen tiltakozott” és ezért a DM nem tudja kiadni az adatait.

A levelet Dobos Menyhért, a Duna Média vezérigazgatója írta alá. Azt is megjegyzi, hogy rendszeresen kérdeznek meg szakértőket, akik nem jelennek meg névvel és arccal, egyrészt mert „nem esnek akkora hangsúllyal egy-egy anyagban”, másrészt pedig mert ők maguk nem akarnak megjelenni, vagyis ragaszkodnak személyes adataik védelméhez.

hvg.hu